Challenge 4
Openbaar vervoer & deelmobiliteit

Stel je een wereld voor waar iedereen zonder moeite van punt a naar b kan gaan.

Maar de realiteit is anders.

Op weg naar mobiliteit-als-een-service worden we geconfronteerd met uitdagingen zoals infrastructuur, beperkte toegankelijkheid voor mensen met een handicap, het gebruik van meerdere apps om een bestemming te bereiken, en meer.

Help ons openbaar vervoer en multimodaliteit flexibeler en toegankelijker te maken voor iedereen!

Huidige situatie

Er worden al dingen gedaan om het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijker te maken. Er zijn bijvoorbeeld reserveringssystemen bij zowel De Lijn als de NMBS, de infrastructuur wordt geleidelijk meer en meer operationeel verbeterd en alle openbare diensten hebben een beleidsplan voor toegankelijkheid.

Openbare vervoersdiensten zijn zich er echter van bewust dat dit beter kan worden gedaan.

Artikels en data

Reservatiesysteem reizigers met beperking (HUIDIGE SITUATIE)

Rolstoelgebruiker moet wachten (ARTIKEL)

Beleid toegankelijkheid De Lijn (HUIDIGE SITUATIE)

Open database De Lijn (DATA)

Open database MIVB (DATA)

Google Web Services (DATA)

Partners

logo mow vlaanderen logo taxistop logo sap

decoration